Thursday, May 15, 2008

Pulau Mutiara

Pasar jual jeruk. Pilih aje yg mana berkenan. Harga RM8 sekilo, kalau campur, RM6 sekilo. Singgah di rumah Seniman P.Ramlee di Kg.Jelutong. Suaranya mendendangkan lagu-lagu penuh nostalgia berkumandang dari galeri yg terletak tidak jauh dari rumah ini. 

Bertemu keluarga Norsham (teman fotopages NY) di kedai makan di Jln Dato' Keramat. Petang damai di Padang Kota dengan sis_honey (teman blogger kami) yg sentiasa hendak 'menembak'... Best jumpa mereka...mesra macam dah lama kenal. Thanks kerana layanan mesra.  

Restoran Kassim Mustafa yg menyajikan hidangan India-Muslim yg enak. Banyak sungguhlah restoran sebegini, tak tahu mana satu nak kunjungi. Pemandangan dari tingkat 17 Hotel Grand Continental.  

 Pemandangan indah dari Masjid Terapung. Kawasan inilah dulu paling teruk dilanda tsunami. Kawasan perkuburan lama Inggeris berhampiran Northam. Sangat gelap kerana pokok2 yg amat rendang di sekitarnya. Mengembalikan ingatan terhadap filem2 horror Inggeris.






Kunjungan saya ke Pulau Pinang adalah kerana memenangi tiket penerbangan pergi-balik (ke mana2 destinasi domestik) Peraduan Dialog anjuran UncleJ di blognya. Ribuan terima kasih kepada penaja, Tuan Hj Sabtu pemilik blog sumber.INOVASI.intelektual dan panel pemilih Sifu PTS dan Prof MKI. Juga kepada Kassim Selamat yang menyiarkan peraduan yang sama di blognya. Jasa kalian tidak dilupakan.

Sepatah kata dari saya, memang berbaloi menyertai peraduan anjuran teman2 blogger. Tunggulah siapa pula yg akan memenangi voucher membeli-belah dari saya....ehem.

No comments:

Post a Comment

Peristiwa Pilu 11 April 2021

       Assalamualaikum sahabat, Inilah foto kami yg terakhir, di majlis konvo pada 30 Mac 2021. Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (إِن...