Saturday, January 23, 2021

Teaser 1 'Lelaki Ke-19'

 

TEASER 1 - LELAKI KE 19 - NORZAILINA NORDIN
AKAN DATANG JANUARI - TUNGGU...
 
“Awak, lain kali kalau nak ke mana-mana, bawa kawan.”
Eik, nak nasihat kita pula? Dia ingat dia siapa, hah?
“Kali ni aje saya naik bas ke Lentang. Selalu saya naik bas balik Balok tak ada masalah pun.”
Adwan memeluk tubuh. “Tu tempat yang awak selalu pergi.”
“Semalam jam, lepas tu saya letih sangat, jadi saya tertidur dalam bas.” Weh, kenapa aku ni baik sangat nak cerita panjang lebar kat dia?
Adwan hanya tersenyum senget. Hampir rebah Nuha kerana dia memang lemah kalau lelaki tersenyum senget.
“Eh, awak kena pergi pasar beli ikan, kan? Pergilah, saya okey. Ramai orang kat sini.”
“Dia orang ni semua nak pergi Lentang ke?” tingkah anak muda itu pula.
“Hari kan siang, saya pasti akan turun di Lentang. Kawan saya tunggu tepi jalan.” Nuha berjanji bukan hanya pada lelaki di sebelahnya itu tetapi juga pada dirinya sendiri.
“Jangan sampai awak terlentang di tengah jalan dah.”
Kurang asam! Geram betul Nuha dengan Adwan. Ada-ada saja peluang dia nak mengenakan aku, getusnya.
“Daripada saya terlentang di tengah jalan, lebih baik saya terlentang dalam hati awak.”
Adwan mengangkat keningnya. Mereka berpandangan. Nuha rasa nak pitam kerana malu yang amat sangat.
“Sorry, sorry... Saya tak... Saya tak maksudkan apa-apa!”
Nuha rasa macam nak sepak mulutnya sendiri kerana berkata-kata tanpa menunggu tindak balas otaknya yang, emmm ... Barangkali lebih waras.
Anak muda itu hanya tersengih.
Gadis itu menekan butang di telefon. Bila nak sampai bas ni? Kenapa lambat betul masa bergerak? Lemas betul dia.
“Awak jangan ingat saya tak pergi pasar lagi ni, sebab saya suka sangat berbual dengan awak ...”
Ceh! Nuha mencebik.
“Mak saya tu, dia yang suruh saya tunggu sampai awak naik bas. Lepas tu ada ke dia cakap kat saya, bagitahu pemandu tu yang awak nak turun di Lentang.”
Oh my God. Nuha menarik nafas panjang sambil cuba bersabar. Ada orang yang sangat baik sampai sanggup menyusahkan orang lain? Ya, aku patut bersyukur. Kadangkala kita takkan tahu apa hikmah sesuatu perkara itu berlaku. Semua dengan izin-Nya.

3 comments:

  1. Numpang promo ya Admin^^ (f)
    ingin mendapatkan uang banyak dengan cara cepat
    ayo segera bergabung dengan kami di ionpk.biz ^_$
    add Whatshapp : +85515373217 || ditunggu ya^^ x-)

    ReplyDelete
  2. This obligation of appreciation is all together to share us a fantastic information that is extremely helpful. Wonderful effort and motivating pics as well. Nice one! Meanwhile, visit Gateway-ict-polytechnic post utme form

    ReplyDelete
  3. Want the best assignment help in Australia for finance? Time management has been made easier by the availability of Finance Assignment Help writing services because students are no longer need to take entire days and nights out of their schedule to complete their homework. Our purpose is to reignite your curiosity in finance as well as to provide you with the best academic studies on the subject. We've put together a guide, so take advantage of our convenient Online Assignment Help service.

    ReplyDelete

Peristiwa Pilu 11 April 2021

       Assalamualaikum sahabat, Inilah foto kami yg terakhir, di majlis konvo pada 30 Mac 2021. Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (إِن...