Saturday, January 23, 2021

Teaser 1 'Lelaki Ke-19'

 

TEASER 1 - LELAKI KE 19 - NORZAILINA NORDIN
AKAN DATANG JANUARI - TUNGGU...
 
“Awak, lain kali kalau nak ke mana-mana, bawa kawan.”
Eik, nak nasihat kita pula? Dia ingat dia siapa, hah?
“Kali ni aje saya naik bas ke Lentang. Selalu saya naik bas balik Balok tak ada masalah pun.”
Adwan memeluk tubuh. “Tu tempat yang awak selalu pergi.”
“Semalam jam, lepas tu saya letih sangat, jadi saya tertidur dalam bas.” Weh, kenapa aku ni baik sangat nak cerita panjang lebar kat dia?
Adwan hanya tersenyum senget. Hampir rebah Nuha kerana dia memang lemah kalau lelaki tersenyum senget.
“Eh, awak kena pergi pasar beli ikan, kan? Pergilah, saya okey. Ramai orang kat sini.”
“Dia orang ni semua nak pergi Lentang ke?” tingkah anak muda itu pula.
“Hari kan siang, saya pasti akan turun di Lentang. Kawan saya tunggu tepi jalan.” Nuha berjanji bukan hanya pada lelaki di sebelahnya itu tetapi juga pada dirinya sendiri.
“Jangan sampai awak terlentang di tengah jalan dah.”
Kurang asam! Geram betul Nuha dengan Adwan. Ada-ada saja peluang dia nak mengenakan aku, getusnya.
“Daripada saya terlentang di tengah jalan, lebih baik saya terlentang dalam hati awak.”
Adwan mengangkat keningnya. Mereka berpandangan. Nuha rasa nak pitam kerana malu yang amat sangat.
“Sorry, sorry... Saya tak... Saya tak maksudkan apa-apa!”
Nuha rasa macam nak sepak mulutnya sendiri kerana berkata-kata tanpa menunggu tindak balas otaknya yang, emmm ... Barangkali lebih waras.
Anak muda itu hanya tersengih.
Gadis itu menekan butang di telefon. Bila nak sampai bas ni? Kenapa lambat betul masa bergerak? Lemas betul dia.
“Awak jangan ingat saya tak pergi pasar lagi ni, sebab saya suka sangat berbual dengan awak ...”
Ceh! Nuha mencebik.
“Mak saya tu, dia yang suruh saya tunggu sampai awak naik bas. Lepas tu ada ke dia cakap kat saya, bagitahu pemandu tu yang awak nak turun di Lentang.”
Oh my God. Nuha menarik nafas panjang sambil cuba bersabar. Ada orang yang sangat baik sampai sanggup menyusahkan orang lain? Ya, aku patut bersyukur. Kadangkala kita takkan tahu apa hikmah sesuatu perkara itu berlaku. Semua dengan izin-Nya.

2 comments:

  1. Numpang promo ya Admin^^ (f)
    ingin mendapatkan uang banyak dengan cara cepat
    ayo segera bergabung dengan kami di ionpk.biz ^_$
    add Whatshapp : +85515373217 || ditunggu ya^^ x-)

    ReplyDelete

  2. Searching for the online English assignment help? Then you are at the right place. Our team of experts is highly proficient in providing online help for an English assignment.

    ReplyDelete

Peristiwa Pilu 11 April 2021

       Assalamualaikum sahabat, Inilah foto kami yg terakhir, di majlis konvo pada 30 Mac 2021. Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un (إِن...