6













(Foto kiri)
. Tahun 2009, saya bersama sepupu paling senior, Junet bin Basri, 62, semasa sambutan Syawal di Kpg.Jawa, Kuantan, Pahang. Junet adalah anak sulong ibu saudara sebelah ayahanda saya. Dalam Bahasa Jawa, ibu saudara disebut 'Wawak' manakala nenek atau datuk dipanggil 'Mbah' (sebutan 'embah')

(Foto kanan). Tahun 1972, ketika itu saya berusia 9 tahun. Semua murid tak kira bangsa memakai pinafor, tidak seperti sekarang, murid Melayu sekolah rendah, berbaju kurung. Hmm, zaman hitam-putih memang penuh nostalgia... jarak masa antara foto kiri & kanan, 37 tahun...

Post a Comment

begitu pantas masa berlalu kan..masa mak teh sek rendah dulu,sempat pakai skirt n shirt,lepaih tu dah tak ingat dah bila mula pakai pinafore ni...sek men mula pakai baju kurung ting. 5...,x pakai tudung lagi masa tu

sala.. hye auntie.. ngat saya lae..???uhuks~nyesal lak xpie umah makcik ainah 1syawal ritu..klu x mesti serempak dgn auntie.. uhuhu..

Wah, ini baru betul2 nostalgia. Kim salam ya kat Pak Junet tu bebila ketemu lagi. Salam ceria.. hik hik

senyuman dan kemesraan tetap sama :)

Junet ni abang kepada adik ipar saya. Adik ipar saya namanya Jamil. Dan yang lucunya, Sri Hartini (junior saya masa sekolah rendah) pula classmate adik saya (isteri Jamil). Sugiyarti pula pernah sama tempat kerja dengan saya di Kuantan. Dan saya juga pernah menjadi guru di sekolah tempat Sri Rahayu mengajar di Kuantan. Rasa mcam kecil benar dunia ni.

Junet ni abang kepada adik ipar saya. Adik ipar saya namanya Jamil. Dan yang lucunya, Sri Hartini (junior saya masa sekolah rendah) pula classmate adik saya (isteri Jamil). Sugiyarti pula pernah sama tempat kerja dengan saya di Kuantan. Dan saya juga pernah menjadi guru di sekolah tempat Sri Rahayu mengajar di Kuantan. Rasa mcam kecil benar dunia ni.