0
Hujung minggu ini bermulalah kesibukan saya. Hari Sabtu, jemputan (melalui Alaf 21) ke Penjara Wanita Kajang. Saya menjadi Juri Pertandingan Memasak & Gubahan yang dianjurkan oleh pihak penjara untuk penghuninya. Inilah kali ketiga saya ke sana. Kali pertama & kedua untuk mengendalikan Bengkel Penulisan bersama novelis Alaf 21. Saya pasti akan berasa 'sedih' dan 'terkilan' bila berada di sana, mengenangkan nasib dan kisah pahit-getir penghuninya melalui hari-hari dalam kesepian, terpisah daripada orang-orang yang tersayang...

Hari Ahad pula saya dijemput sebagai Juri untuk Pertandingan Memasak anjuran majalah Anjung Seri dan Fotile (peralatan dapur). Ia akan diadakan di Saloma Bistro dan bakal mengketengahkan bakat-bakat baru dalam bidang masakan. Anjung Seri adalah milik Berita Publishing. Sebenarnya, 17 tahun lalu, saya juga pernah memasuki pertandingan memasak di majalah Jelita (juga milik Berita Publishing) yang dianjurkan bersama dengan Kelloggs Cornflakes. Hmm, sungguh deras masa berlalu, ya?

Post a Comment