23
Inilah emel 'pedas' yg saya terima daripada seseorang yg telah memesan novel 'Konflik Terakhir - Sewangi Kasih'. Terkedu juga saya kerana sepatutnya dia memahami bahawa saya kirimkan pesanan buku mengikut first come first serve. Oleh kerana ramai yg memesan, saya perlu mendahulukan yg saya terima sebelumnya.

Saya juga tak dapat ke Pejabat Pos setiap hari. Lagipun, beberapa hari sebelum Hari Raya, perlu membuat persiapan. Seminggu pula pulang ke kampung. Saya harap kalian semua faham. Tak perlulah membuat tanggapan (seperti pengirim emel) bahawa saya tak efficient, sengaja nak melambat-lambatkan atau/dengan tujuan untuk menipu...

Saya sangat sedih dengan sindiran yg dihamburkannya. Untuk makluman kalian, saya pernah jual buku2 saya sendiri di gerai-gerai sekitar 1990-an dulu tapi saya ingatkan, dengan menawarkan harga murah (dan kecanggihan IT kini), dapatlah buku saya (Konflik Terakhir) dibaca dan dibeli oleh pembaca yg tak tinggal di sekitar Lembah Kelang...
tapi, sebaliknya pula yg berlaku.


Assalamualaikum,selamat hari raya idul fitri.

berapa kali perlu saya nak hantar slip bank pada puan/cik untuk beli buku secara online, ni kira dah lama ni..3 minggu dah...tak efficient langsung service puan/cik...tidak mengutamakan kepentingan pelanggan ...order kueh raya online pun dah dapat...sempat lagi makan masa hari raye lepas..susah sangatke nak pos buku tu???kalau susah, saya cadangkan jual je buku2 tu kat pasar malam, COD ...tq

ps: Dia hanya menghantar sekali saja slip-bank.

Post a Comment

Sabar je lah kak..kekadang orang tak akan faham constraints di pihak kita, kan..Tak pe, rileks2..janji kita tahu kita buat perkara yang betul..Stay cool..!

Assalamualaikum kak Norz,

Sabar kak Norz. Biasalah, customer. Hanya Allah juga yang Maha Tahu.

Bersangka baik, insyaallah.

Salam Norz..

Geram gak baca email yang "takde pengajaran sivil" langsung tu.

Sabar Norz...orang ni bermacam ragam, jangan kita ikut perangai dia dah....

Salam Kak Lina,

Intan yg baca pun geram... Akak sabar byk2. Allah Maha Mengetahui.

Take care sis!

:D

Salam,

Sabar kak norz, manusia ni mcm2 perangai. Jgn kita jadik mcm orang2 yang mcm ni sudah kan.. :)

Keep up ur great work. I've always admire ur writing and cooking :)

--Rafidah

Norz..Manusia ni rambut sama hitam ,hati lain2...moga tabah dan mohon tuhan mudahkan segala kesulitan..amin

alaa semol meter jer tuu dear..

org sehebatz ko tak lut dek mnde cam gini kan..

chaiyoklaa!

P E A C E ..

Salam Kak Norz ku cayang...
Biasalah Kak Norz. One in a million, mesti ada orang yang macam tu. Nasib tak baik, giliran kita pulak berselisih bahu dengan spesis tu. Ada hikmahnya tu, Kak Norz. Don't let the incident upset you. You know what a great person you are and you are loved by us, the 999999 good people out there who sincerely love you. He/she is only one person, Kak Norz. Think of us, okay... mwah.

Salam kaknorz..
Banyak2kan sabar ya sis, manusia di dunia ni ada bermacam ragam..satu lagi, mereka yang x sabar dan tak pernah mengerti kesibukan insan seperti kaknorz aje yang akan berkata demikian..Bukan dia x boleh mengatur ayat yang baik2, sengaja je nak sakitkan hati orang..Pedulikan ajelah dia tu sis, baru first time order buku kot..Yang penting, kaknorz tak hidup dek puji, x mati dek keji kaannn..muaahhhh!!!

saper agaknya customer yang 'berbudi bahasa' tu kan, kak norz? sabo je la.. dia ingat kita xde keja lain selain urusan jual-beli buku tu.

kak norz... ada soalan cepu emas le. ARJUNA HATI xde sambungan ke? suka sangat jalan cerita dia...

p/s: buat pengetahuan kak norz, sy dulu ada blog dgn nama nulifenusya.blogspot.com. saya t'haru sgt sbb nama blog sy diselitkan dlm segmen Penghargaan novel MENANTI KASIH. sayangnya, blog tu terpaksa sy delete atas sebab2 yg x dpt dielakkan. xtau bila lagi nk buat blog baru.

thanks, kak norz. keep up the good work!

Uikk...adat manusia kak. Mereka ni mana lah faham (atau mmg jenis tak faham langsungg!!!)..apa2 pun buat pengirim email tu, cakap siang pandang2, cakap malam dengar2....ok!

Untuk kalian : fara-ktn, websutera, rozzh, intan rosnitta, rafidah ahmad, fadzilsalleh, echah_syed, em muhammad, ummi, nusya, mat gebu...

Terima kasih atas kata2 sokongan yg diberikan. Sesungguhnya terharu. Buat pengetahuan semua, si pengirim sudah meminta maaf di atas kata2nya yg 'mengguris hati'. Saya pun dah maafkan dan menganggap ini sebagai asam-garam kehidupan.

Semoga kita semua berhati2 sentiasa bimbang hal sedemikian mungkin terjadi pada diri kita sendiri...(dalam apa jua keadaan).

"Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya..."

nusya >>
Buat masa ni, tiada perancangan utk menyambung Arjuna Hati. Anyways, thanks kerana appreciate karya akak. Look out for my next novel, k?

eiei ntah pape la org tu kak.
dia tak faham kot org bz ke ape.

sabar la kak.
manusia mmg byk ragam

isk3~~tewruk tol..
sy bce mail tue pn rs geram jg..
smpi ati die..sbr eah..
sesungguhnya die maha agung lg mgasihani..=)

wuih.serang gitu je ye.
dia ingat besar sangat duit dia tu.
buta hati manusia ni.

Salam ...sabar je lah dgn kerenah2 tu..manusia kalau x faham erti kesabaran mcm tu lah..ape2 pun rancangan masakan vetaoil semasa ramadhan lalu mmg best..saya hari2 x lepas peluang mengikuti dan mencuba resepi2nya..Tahniah dan semoga lebih berjaya..!

yonna bebot, dill, neeziee, anonymous : terima kasih buat kalian yg sudi beri komen. Tentu sekali sukar untuk memahami hati budi orang, kan? Sebagai insan biasa, kita cuba buat yg terbaik. Alhamdulillah, dah settle semuanya. Akak pun dpt 'pengalaman' (mungkin berguna utk novel akan datang, hehe. Always think positive, kan?)

Kesabaran adalah separuh drpd iman...ini sume dugaan....

garangnya.. saya dah terima novel dari kak nor.. thanks kak..

betul tu..think positive..blh jadi rencah novel baru.kasi maut itu novel baru ek norz...

ina..

perbuatan yg tak beralas dan berlapik,pakai tembak ja...sabar ja la Chef Norza...salam lebaran,masih demam raya ka?tak ada ka gambaq open house?[mesti ada.mana die?]-ni Don yg tanya..

salam kak norz..sabar la yer...manusia ni pelbagai dan bermacam ragamnya....