9



(Kiri) Saya sempat bergambar dengan Kak Nor yg banyak membantu saya menyiapkan ketiga2 buku masakan Variasi Utara, Selatan & Pantai Timur.
(Kanan) Pengurus Besar Alaf 21, En Norden Mohamad menyampaikan poster pada majlis yg berlangsung di Hotel Singgahsana itu.
Pengurus Besar Alaf 21 bersama Chef Wan dan tetamu istimewa, Pn Azah Aziz sedang menjamu selera. Air ungu perisa anggur melengkapi majlis bertemakan warna ungu itu. Chef Wan datang bersama 2 orang rakan berbangsa Jerman.
Saya mengabadikan kenangan bersama Puan Azah yg sungguh lembut tutur-katanya, lambang wanita dan ibu yg sejati, peramah dan mudah tersenyum. Beliau mampu membuat sesiapa saja berasa 'senang' di sampingnya...
NY sempat bergambar bersama SN Dato' A.Samad Said & isterinya, Pn Rashidah. Saya mengenali SN yg cukup peka dgn perkembangan dunia sastera ini sejak 1984 (di majlis penyampaian hadiah cerpen di PJ Hilton). Beliau juga sudi memberi pandangan utk memperbaiki novel pertama saya (sebelum ia diterbitkan beberapa tahun kemudian..). Jasa beliau terhadap penulis2 muda (sehingga kini) memang tak dapat disangkal lagi...

Post a Comment

lama tak nampak a samad said. bertambah hemsem
Cabai Burung

wah sungguh segak sekali jejaka disebelah kanan pak samad itu...mcm pernah ku jumpa sebelum ini...siapa ya???....hahaha

buku resipi apa yg dilaunch masa tu norz? nak tau jugak judul buku2 tu...

congrats norz..walaupun buku tu dah dilaunch 3 thn dulu...

kak norz,
buku2 kak norz ade x kat PD ni?nanti mama nak carilah kat kedai buku...

salam tahniah..sonoknya byk buku..nanti leh jadi mentor saya kak norz

salam kak lina...
suka tgk "mak engku" tuuu, lambang wanita melayu johor sejati....mat dari dulu ada satu buku tulisan mak engku, "selayang pandang" kalau tak silap tajuk dia...dalam tu ada nama "SedenaK" tertera....

assalamualaikum
hai kak...seronot yer dpt berjumpa a samad said...

Assalamualaikum,

Tahniah, Kak Norz!
Makin kencang...!

tahniah Kak...
moga terus sukses :)